Le texte en français suit
That according to Peter Allen, a former commercial airline pilot who wrote a paper on the early years of Canadian aviation medicine for the Canadian Aviation Historical Society Journal (CAHS), much of the credit for getting Banting involved belongs to Major A. A. James of the Royal Canadian Army Medical Corps, who had spent a year studying the state of aviation medicine in other countries. “Realizing that all countries except Germany were appallingly unprepared to support their aircrews in the coming war, James was determined to see that situation changed in Canada.” He persuaded the very busy Banting that a research program was needed because the aircraft of the time had exceeded the physical capabilities of the crews that would fly them. Click here to learn more about Canada’s Aviation Medicine Pioneers
Selon Peter Allen, un ancien pilote de ligne commercial qui a écrit un article sur les premières années de la médecine aéronautique canadienne pour le Canadian Aviation Historical Society Journal (CAHS), une grande partie du mérite de l’implication de Banting revient au Major A. A. James du Corps médical royal canadien, qui a passé un an à étudier l’état de la médecine aéronautique dans d’autres pays. “Réalisant que tous les pays, à l’exception de l’Allemagne, étaient terriblement mal préparés à soutenir leurs équipages aériens dans la guerre à venir, James était déterminé à voir cette situation changer au Canada”. Il persuada le très occupé Banting qu’un programme de recherche était nécessaire parce que les avions de l’époque avaient dépassé les capacités physiques des équipages qui les pilotaient. Cliquez ici pour en savoir plus sur les pionniers de la médecine aéronautique au Canada.
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